Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.08.2008 22:33 - Ходили ли сте в Кърджали?
Автор: esen Категория: Изкуство   
Прочетен: 43690 Коментари: 76 Гласове:
0



А ходили ли сте на язовир Кърджали?

image
Поглед от стената на язовира

image
Залез на Главатарски хан

Не може

 

Не може без сухи листа.

Не може без празните чаши.

Наливаме тях със тъга,

че виното свършва – се плашим.

 

Когато навън завали

и сълзи небесни дъждът е,

се питаме плахо дали

след него пак слънчев денят е.

 

И виното щом прекипи

прецеждаме руйната течност.

И пием на глътки сълзи

обагрени в храма за вечност.

 

Листата са вече килим –

изтляват по малко, умират.

Животът им – само един –

щастливи са, че не разбират.

 

И чашите все ще строшим,

а виното пак ще се пие.

Земята ще топли килим.

Какво, че не сме вече ние.

 

Не може без сухи листа.

Не може без празните чаши.

По детски се радва света,

че е пораснал той – нашият.

image
Красиво и романтично

image
Коръбът Емона сега е ресторант, но поне веднъж годишно прави разходка в язовира

image
Всичко е във водата

image
Като на морето

image
Лодки, яхти, кораб

image
Заведение на понтони - "Моби дик"

image
Водата ни дарява с прохлада в горещия ден

image
Свечеряване

image
Поглед от кораба Емона

image
Когато си тръгвахме, луната беше пълна

image
После Земята започна да я скрива

image
Лунното затъмнение - за съжаление с моя фотоапарат - толкова

image
На гости

image
В неделя пихме кафето си в Клуб Маказа

image
Красиво е

image
Зад тези цветя в бъдеще ще бъде конната база

image
Осъществени са част от идеите

image
Единият хотел е готов

image
Водопад

image
Два басейна и джакузи

image
Поглед към басейна от входната алея

image
Водопада отдолу

image

image
Довиждане - надявам се да се върнем, когато всичко е завършено

image
Стената на язовир Кърджали ни посреща с тази целувка

image
Стената на язовира е вълнообразна

image
Чувството на величие не може да се усети от снимките

image
Снимки отгоре

image
Централата долу се вижда като къщички от детска игра

image
Опит да снимам по-голяма част от пейзажа

image

image
Опит да заснема извивките на стената
image

image
Във водата се виждат рибите

image

image
И планината е величествена

image
Попрекалих със снимките:(  Довиждане, язовир Кърджали!

image




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. zvezdichka - Красиво място е
21.08.2008 23:09
язовира и подходящо за почивка :). Само дето на понтона е малко солено :), но гледката си заслужава. А разходка с корабче не съм пробвала. Но идеята наистина ми се вижда много добра :).
Поздрави за стиха Злате!
цитирай
2. esen - Благодаря ти, zvezdichka!
21.08.2008 23:16
Не можах да го опиша красиво като теб и затова го гарнирах със стихче. Попресолихме се на кораба, но наистина си заслужаваше. Добре, че отидохме по-рано, че после нямаше места. Главатарски хан погледнахме бегло, защото слънцето искаше да залязва, а желаех снимки и от понтоните. Дано съм успяла да предам поне частица от красотата на язовира, Родопите и това, което е сътворил човекът там.
Радвам се, че си тук, звездно момиче!
Нека ти е светло и усмихнато!!!
цитирай
3. shaffi - искам да
21.08.2008 23:52
посетя това място...слушала съм мн.хубави неща за града..а и вашите снимки го доказват отново.благодаря ...поздрави от мен..
цитирай
4. esen - Благодаря, shaffi!
22.08.2008 00:05
Радвам се, че сподели разходката и емоцията ми! Желая ти да посетиш на живо това красиво кътче от България! И много, много усмивки!:)
цитирай
5. shaffi - да..някой ден
22.08.2008 00:12
искам това да се осъществи,защото не познавам Източните Родопи,а нашата страна е най-красива на тази земя....усмивки и за вас..!!
цитирай
6. esen - Непременно ще се осъществи!
22.08.2008 00:22
Невероятно красива е нашата България! През краткия миг живот, който ни е отреден дано успеем да посетим повече такива райски кътчета и да се докоснем до тази сякаш неземна хубост.
Радвам се, че отново си тук, shaffi! Благодаря ти!:)
цитирай
7. gothic - Благодаря ти!!! Бях там за последен ...
22.08.2008 01:27
Благодаря ти!!! Бях там за последен път когато още нямаше дигитално фото...и бяха едни от най-приятните дни от живота ми. Подсещаш ме, че май е време да тръгна по дирите на спомените си. Не знам кога, но ще го направя....
цитирай
8. santov - Изключително красиво!
22.08.2008 06:26
Сложих още една точка в плановете си за почивка и риболов в бъдеще.
Благодаря!
цитирай
9. feq - Миг вълшебство...
22.08.2008 07:15
благодаря, че успя да ни го подариш и на нас, Есен!
Безброй красиви кътчета има нашата Родина.
Жалко е, че нямаме държавност...
цитирай
10. ametist - :o)
22.08.2008 08:18
Преди години работех за известно време в Хасково, често ходехме до язовира, беше едно от нашите избрани за разтоварване и забава места, сега виждам една изключителна промяна , която ме радва, защото там трябваше да се направи всичко възможно все повече хора да се насладят на красотата БЪЛГАРСКА !!!
Наистина както споменава Feq "Миг вълшебство... " !
цитирай
11. mmmmmmmmm - Със снимки и
22.08.2008 08:22
стихове ме върна с носталгична нотка в този край.БИла съм отдавна и сега се замисям колко бързо минава времето.Така .... неусетно.
Променил се е пейзажа.И аз съм се променила...:)Само,че там е станало по-красиво....:)
Поздрави!Беше ми приятна тази сутрешна разходка!:)
Прохладен ден на теб!:)
цитирай
12. rossi01 - ...
22.08.2008 08:55
Не предполагах, че е такава красота ... Трябва да отида някой ден. А песента ... нямам думи
цитирай
13. valsodar - Запали ме :)
22.08.2008 09:19
От две години имам мерак да намина натам, но нямах и идея, че е толкова красиво :)))
цитирай
14. viovioi - мерси!
22.08.2008 10:30
Била съм там отдавна, но спомена е запечатан дълбоко в съзнанието ми с величието и страховитстта на тази стена. Поздрави:)
цитирай
15. esen - Наистина е време да посетиш отново това красиво място, gothic.
22.08.2008 10:50
Аз също предишния път бях там без фотоапарат и после дълго мечтах да го посетя отново. Само ще те посъветвам да изчакаш малко горещините, че на стената щяхме да прегреем и се наложи да съкратим престоя си, защото беше на обяд, а слънцето бе безмилостно.
Приятен уикенд и много усмивки!:)
цитирай
16. esen - И аз благодари, че сподели разходката ми, santov!
22.08.2008 10:53
И се радвам, че съм помогнала за плановете ти!
Много усмивки и хубав уикенд!:)
цитирай
17. monna - Колко е красива..
22.08.2008 10:56
Родината ни!
Поздрав!
цитирай
18. esen - И аз благодаря, че ви има и мога да споделям с вас, feq!
22.08.2008 10:56
Жалко за държавността, наистина. Дано има повече патриоти, които да одухотворят и ни покажат повече красиви кътчета.
Поздрави и усмивки!:)
цитирай
19. esen - Благодаря ти, ametist!
22.08.2008 10:59
Надявам се скоро пак да посетиш това толкова вълнуващо и зареждащо с положителна енергия място! Хасково също е променено и те очаква!
Много, много усмивки!:)
цитирай
20. esen - mmmmmmmmm,
22.08.2008 11:02
Ех, ти Марияна! И ние сме се променили, но сме красиви може би по малко по-различен начин. Нека се зареждаме в красивите кътчета. Желая ти да го посетиш отново! И непременно се обади!
Усмихнат и прохладен уикенд!:)
цитирай
21. esen - Непременно отиди, rossi01!
22.08.2008 11:08
Има и още много обекти за посещение - Перперикон, Татул, Каменната сватба, Язовир Студен кладенец при с. Калоянци, пещерата Утробата, хижите Млечино и Боровица. Е, това е, което аз знам за Кърджали, но сигурно има още много невероятни места, които и на мен ми предстои да посетя.
Благодаря ти, rossi01! Много усмивки за теб!:)
цитирай
22. esen - Зарадва ме твоя огън, valsodar!
22.08.2008 11:11
Няма да се разочароваш! Приятно изкарване! И да снимаш и покажеш, да разкажеш за това, което и аз не съм видяла.
Хубав уикенд, пълен с усмивки!!!:)
цитирай
23. esen - Много точно си изказала чувствата, които излъчват тези места!
22.08.2008 11:14
Аз бих допълнила, че ме плениха и покориха! А величието, което изпитах просто не мога да опиша!
Радвам се, че си тук, viovioi!
Много, много усмивки!:)
цитирай
24. esen - Прекрасна е, monna! Невероятна!
22.08.2008 11:15
Нека я оценим и обичаме!
Поздрави и много усмивки!:)
цитирай
25. lion1234 - Поздравления!
22.08.2008 11:27
Каква приятна изненада! Подготви ме за утрешния ми полет за България! С тези прекрасни снимки направо вече ме ,,заведе'' у дома - живея на някакви си 300-350м. от яз. ,,Кърджали'', в кв. ,,Възрожденци''!
Радвам се, че си си прекарала чудесно!
Поздрави!
цитирай
26. esen - Добре си си дошъл, lion1234!
22.08.2008 11:47
Родена съм в Кърджали и посещенията ми там са също едно мило завръщане.
Благодаря ти, че си тук и сподели! Очакваме те!
Щастлив полет ти желая! И много усмивки от България!:)
цитирай
27. ninaantonova - Обичам го този град!
22.08.2008 12:46
В него живях една година, 1977-1978 г. Това беше най-хубавата ми година, приятни и носталгични спомени възбуди у мен с постинга си. Това беше най-чистия и приятен град тогава, сега не знам, не съм ходила от 1980 година в него. Но виждам, от снимките ти, че е по - хубав сега. Има един парк "Простор" в който много обичахме да се разхождаме с дъщеря ни.
Благодаря т, спомените са хубаво нещо. Приятен ден. :)
цитирай
28. libertybell - Виждала съм язовира на "живо"
22.08.2008 13:22
през 2005г. Наистина е красиво място, но за съжаление тогава нямах време да пообиколя и да разгледам, защото бях там по работа:(
Но благодарение на снимките ти сега видях много повече!
Много хубави стихове, поздравления!
цитирай
29. fabula - Много..
22.08.2008 13:24
Много много много е хубав постингът! :))
За щастие съм ходила,
но пък такива снимки не съм правила,

браво!
цитирай
30. esen - Радвам се, че имаш любими спомени от Кърджали, ninaantonova!
22.08.2008 16:55
А градът сега е също чист, нов и още по-хубав. Аз не съм живяла продължително там, (5-месечна съм била, когато сме се преместили в града на баща ми - Хасково) но като дете съм изкарала доста ваканции с братовчедка ми. Сега всеки път оставам все по-очарована от разрастването на този живописно разположен родопски град. Широко, уютно и в същото време съвременно. И ми е топло на душата в родното ми място, мястото където дядо ми се е преселил от Беломорска Тракия.
Ето и аз се размекнах... Радвам се, че можах да споделя с теб част от най-чистите си детски спомени!
Благодаря ти, Нина!:)
цитирай
31. esen - Благодаря, libertybell!
22.08.2008 16:59
Беше ми трудно да заделя от снимките за публикуване - всички ми бяха толкова скъпи и свидни. Ще опитам да направя клипче, но и там броя на снимките е ограничен, а аз искам да включа и такива, които съм правила в самия град преди.
Радвам се, че споделих с теб!
Хубав уикенд, пълен с усмивки ти желая!!!:)))
цитирай
32. esen - Благодаря, fabula!
22.08.2008 17:05
При следващото си посещение вероятно ще направиш още по-хубави снимки, защото местата, които ще разгледаш ще много, много по-хубави, а може би и нови. Това е град, който толкова динамично се развива, че винаги има нещо, което още не съм посетила, а предишното непременно е променено към по-добро!
Радвам се, че си тук и ме дари с толкова хубави думи! Благодаря ти!
Много, много усмивки за теб!:)))
цитирай
33. tomich - Снимките ме грабнаха!!
22.08.2008 18:29
Още не съм бил в това красиво обсебващо кътче на Земята, за съжаление. Непременно ще го посетя!
Поздравления за чудесния постинг и приятен ден!
цитирай
34. esen - Благодаря, tomich!
22.08.2008 18:41
Пожелавам ти скоро да посетиш това едновременно древно и съвременно райско кътче!
Много усмивки и хубава и незабравима вечер!:)
цитирай
35. elineli - Златоносна :))))
22.08.2008 21:37
Изящни снимки ,но.........стихът!!!Пречудност,като теб.Прегърнатост нека ти е:))))))
цитирай
36. esen - Благодаря, elineli!
22.08.2008 21:49
Напълни душата ми с радости! Усетих и топлината на прегръдката! Разтопи ме, ей!
Хубаво и уютно да ти е отвътре! И много, много усмихнато!:)))))))))
цитирай
37. tota - Благодаря за приятната и красива разходка!!
23.08.2008 09:55
Нима има по-красиво място от нашата България!! Приятни почивни дни!!
цитирай
38. анонимен - Красота
23.08.2008 17:39
Благодаря ти за прекрасната разходка,дори ти завиждам малко,но е чудесно че я сподели с нас:))
цитирай
39. merita - Стиховете както винаги са прекр...
25.08.2008 18:13
Стиховете както винаги са прекрасни!
Не съм била в този край и с удоволствие разгледах снимките , които споделяш!Благодаря ти Есен!
цитирай
40. kundalini - Благодаря, за споделянето!
25.08.2008 23:04
Винаги е приятно във Вашата компания!
Добър рекламен агент сте!:)))))
Само гроздето е все още кисело за някои от нас!:))))
Поздрави!:)
цитирай
41. esen - И аз благодаря, tota!
25.08.2008 23:09
А почивните дни бяха наистина приятни с благословията ти! Благодаря!
Много усмивки за теб!:)
цитирай
42. esen - Беше ми приятно, bojank!
25.08.2008 23:11
Споделеното удоволствие е двойно!
Благодаря, че споделих с приятели като теб!
Поздрави и усмивки!:)
цитирай
43. esen - Благодаря, за добрите думи, merita!
25.08.2008 23:13
Радвам се, че съм доставила удоволствие с тази споделена красота!
Много, много усмивки!:)
цитирай
44. esen - За мен е истинско удоволствие, kundalini!
25.08.2008 23:17
Гроздето ще узрее! Нека го напълним с нектар от мечти! А те се сбъдват, нали!
Усмихнато да ти е!:)))
цитирай
45. galinabg - Каква красота!
26.08.2008 11:48
Благодаря ти!
цитирай
46. esen - И аз ти благодаря, galinabg!
26.08.2008 19:13
Усмивки за теб!:)))
цитирай
47. ivesa - Да,Есен,ходила съм,но преди десет години
26.08.2008 20:07
Сега ти благодаря за страхотното стихотворение и чудесните снимки!Хубава вечер ти желая!
цитирай
48. bilqnka - Тази година
26.08.2008 23:43
на път от Созопол за Девин минахме от там (ако не се лъжа, но мисля, че не се лъжа :) ).Не сме се разхождали обаче, а само бегло видях града.Сега разбирам, че си е заслужавало да се види.Красиво е.
цитирай
49. iliada1 - Ама аз най- после
27.08.2008 00:06
ще си спретна една екскурзия до Кърджали!Впечатлена съм!
цитирай
50. martiniki - не съм,
27.08.2008 22:10
но един мерак ми придойдеее ;)))
цитирай
51. esen - Благодаря, ivesa!
27.08.2008 23:16
Желая ти отново да посетиш тези красиви места!
Благодаря ти, че сподели моята разходка и стих!
Много, много усмивки!:)
цитирай
52. esen - Наистина си заслужава да се види не само град Кърджали,
27.08.2008 23:21
а и многото природни, археологически и построени от днешния човек неща. И ако хората само творяха, вместо да се избиват и да се занимават с интриги и злоба помежду си, то раят би бил тук на Земята. Нека сега се насладим на райските кътчета, които са се запазили и които все още правят ентусиастите!
Радвам се, че си тук, bilqnka!
Благодаря ти!:)))
цитирай
53. esen - Хайде, iliada1,
27.08.2008 23:24
И чакам прекрасните ти картини от тази екскурзия. Очите на художника виждат повече и от фотоапарата на любител като мен.
Радвам се, че си тук!
Много усмивки за теб!:)))
цитирай
54. esen - С този мерак защо да не спретнем
27.08.2008 23:28
едно литературно четене на язовир. Миналата година четохме стихове на язовир Студен кладенец, при Калоянци под страхотен жабешки съпровод. Беше невероятно! Винаги ще съм "за" едно такова мероприятие.
Много, много усмивки, martiniki!
Благодаря ти!:)
цитирай
55. enjoy6 - Браво Злате,
27.08.2008 23:54
страхотно си претворила с прекрасните си снимки красотата на това райско кътче от ненагледната България!
Голяма родолюбка си, за което те поздравявам,аз току що се прибирам от морето и приятно ме изненада с поста си!
Поздрави!
цитирай
56. valiordanov - Умееш да разказваш и внушаваш со...
28.08.2008 05:54
Умееш да разказваш и внушаваш собствени емоции... Искам вече да ми се случи да гостувам там и аз...Благодаря ти!
цитирай
57. анонимен - Чудесен постинг !
28.08.2008 12:04
Поздрави за представената ни красота !
цитирай
58. flyco - Да.
28.08.2008 19:37
Но не до язовира.
цитирай
59. ivesa - Есен,с удоволствие бих се разходила отново с корабчето,ако още го има
28.08.2008 19:46
Благодаря ти за хубавото пожелание!
Местата наистина са много красиви!
Хубава вечер ти желая!
цитирай
60. esen - enjoy6 - Благодаря ти, Мина!
28.08.2008 22:56
Чакам твоите емоции от морето в снимки и текст.
На 8-ми септември е денят на Хасково. Ако ти се случи да дойдеш, непременно се обади.
Много усмивки ти желая! :)))
цитирай
61. esen - Ами очакваме те, valiordanov!
28.08.2008 22:59
Ако не успееш да дойдеш за дните на Хасково, то се надявам да си тук на литературните дни "Южна пролет". Ще ми е приятно да се запозная с човека и поета valiordanov!
Много, много усмивки за теб!:)
цитирай
62. esen - Благодаря, lidis!
28.08.2008 23:00
Радвам се, че си тук! За мен е удоволствие да споделям!
Усмихната вечер и спокойна нощ за теб!:)
цитирай
63. esen - Може би следващия път, flyco.
28.08.2008 23:01
Препоръчвам ти да се разходиш и до двата язовира и да се насладиш на величието и красотата им.
Радвам се, че си тук! Благодаря ти!:)))
цитирай
64. esen - За мен е удоволствие, че отново си тук, ivesa!
28.08.2008 23:06
Красиви са и родният ми край, и този, в който сега живея! Винаги ме впечатлява красотата, която откривам във всяко кътче на прекрасната ни България! Ех, да можех непрекъснато да пътувам и преоткривам тези неземни, райски кътчета!...
Благодаря, че те има, ivesa! Много усмивки!:)))
цитирай
65. ivesa - Стремежът да откривам красота,която да ме впечатли
29.08.2008 07:51
В прекрасната ни България има много райски кътчета.
Днес ще търся време да посетя някои от тях,макар че това мога да направя само виртуално.
Пожелавам ти много нови пътувания и хубав изпълнен с откриване на много красота ден!
цитирай
66. esen - Благодаря, ivesa!
29.08.2008 09:28
Толкова е приятно човек да се отдаде на красотата!
Нека имаме възможност да го правим по-често, а то ще ни зарежда с жизненост, енергия и емоции, за да намираме и пресътворяваме тази красота отново и отново!
Много усмивки и поводи за тях!!!:)))
цитирай
67. ivesa - Убедих се,че когато денят започва с пожелания за откриване на красота,този ден е много ползотворен
29.08.2008 19:28
Нека се отдаваме по-често на красотата и да я сътворяваме неспирно,ежедневно,за да е животът ни по-хубав,за да направим прекрасната ни България по-добро място за живеене!
Красива и приятна вечер!!!
цитирай
68. esen - Нека!
29.08.2008 19:34
Творенето и съхраняването на красота, прави и душите красиви!
Отново си тук и ме радваш с прекрасните пожелания!
Благодаря ти, ivesa! Бъди обичана и щастлива!:)
цитирай
69. enjoy6 - Благодаря за поканата Злате,
30.08.2008 10:03
пожелавам ти прекрасен празник на 8-ми септември!
Аз от понеделник отново съм на работа и ще бъда в мислите си на празника, а ти разкажи за всичко , което се е случило на този хубав ден!
Поздрави и усмихнати почивни дни:)))
цитирай
70. esen - Благодаря, Мина-enjoy6!
31.08.2008 00:10
Непременно ще разкажа. Само да сме живи и здрави да посрещаме празници!
Много, много усмивки за теб!:)))
цитирай
71. iveta73 - Здравей Злате!
01.09.2008 21:58
Все бях чувала за красивите места около Кърджали,но ето че ти внесе ясна представа за това.Наистина нашата страна е една сред най-красивите държави на Балканите.Поздрав от мен:)
цитирай
72. esen - Благодаря, iveta73!
02.09.2008 00:31
Нека видим повече от чудните кътчета! Прекрасно е, нали! Усмивки от мен!:)))
цитирай
73. nightsentinel - Имам
04.09.2008 20:47
роднини в едно село близо до Кърджали - Перперек. Може да си го чувала във връзка с крепостта Перперикон. Наистина е много красиво на язовира, хубави снимки си направила :)
цитирай
74. esen - При пътуване с влак се минава през Перперек.
04.09.2008 23:52
Ходила съм и на Перперикон, а през лято 2007 бях и на язовир Студен кладенец при Калоянци. Много красив край! Радвам се, че общувам с човек, който е закърмен с тази красота!
Благодаря ти, nightsentinel!
Много усмивки!:)))
цитирай
75. darkanion - :):) ^^
08.09.2008 23:31
Аз тази година бях на гости при едни роднини в Кърджали ^^ Та те ме закараха на язовира. :) Най-якото беше, че там се къпахме с братовчедите.. :D:D докато единия се опитваше да лови риба :D:D . Може би се досетихте, че ние бяхме достатъчно шумни да изплашим животинките..
цитирай
76. esen - Благодаря за споделянето, darkanion!
10.09.2008 23:51
Невероятни са тези преживявания на язовирите. Незаменими емоции, нали. А рибките и те са имали късмет да поплуват още:))))
Много усмивки ти желая!:)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: esen
Категория: Хоби
Прочетен: 6147316
Постинги: 361
Коментари: 12638
Гласове: 118133