Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.06.2008 21:32 - Сбогом любов
Автор: esen Категория: Изкуство   
Прочетен: 12480 Коментари: 33 Гласове:
0



image

image

Сбогом любов

 

Тъй дълго за тебе копнях.

Излях водопади от нежност.

Във мислите пъплеше – грях,

за мен бе и бряг и безбрежност.

 

Ти беше във моята нощ –

в съня ми бе сбъднатост, прилив.

Вулкан беше – сила и мощ –

бе свят, бе живот, бе идилия.

 

В деня ми чертаеше път

сред пролетни макове, песни.

Потръпваше моята плът

и бяха просторите тесни.

 

Ти беше. Но свърши нощта.

Денят превали някак втресен.

И сляха се вик и тъга,

заглъхващи в тази ми песен.

 

И моя нестихващ копнеж

отнесе го нейде реката.

Дари на морето кипеж –

на мене - откри свободата.

image

image

image

image

image

image

image

image

image




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. sunflower - Обичам любовта
27.06.2008 21:58
но най-обичам свободата :)))
Поздрави за хубавия стих! :)))
цитирай
2. esen - Благодаря, Слънчево цвете!!!
27.06.2008 22:05
След всяка загуба трябва да ни остават все още скъпи неща! А свободата - винаги!
Радвам се, че си тук, sunflower! Подарявам ти усмивките на тези слънчогледи! Този поникнал на терасата ми палавник е като усмихнато слънце. Посяха го папагалчетата, но е красив, нали. И все се оглежда, наднича и боготвори свободата.
:)))
цитирай
3. iliada - Ама ,че тъжна поема
27.06.2008 22:11
но с толкова много красиви слънчогледи- значи всичко ще се оправи!Отново ще има светлина и топлина!Ина нова надежда!
цитирай
4. letisi - и все пак за любовта живеем....
27.06.2008 22:17
въпреки ,че от нея често ни боли...поздрави усмивки и красиви мисли ти пожелавам:)))
цитирай
5. esen - Тъжно е, когато си отива любовта...
27.06.2008 22:22
Но да вярваме, че не е безнадеждно. А може следващата да е по-красива и по-истинска.
Радвам се, че си тук, iliada!
Благодаря ти!:)))
цитирай
6. esen - Благодаря, letisi!
27.06.2008 22:25
Любов и усмихнато лятно настроение ти желая!
И нека тази болка прелива в още по-жадувана и незабравима любов!
Усмивки за теб!:)
цитирай
7. sunflower - Благодаря!
27.06.2008 22:26
Красив и усмихнат е! :)
Любов, любов иначе ... но за всяка еуфория си плащаме с толкова дълбоки дупки и такива зависимости, че освобождаването от нея може да ни накара да се почувстваме толкова добре, колкото самата любов никога не ни е карала ... :)
В крайна сметка, човек все търси себе си в другия и ако на един етап се намери ... /разбира се, с помощ на другия, но и не само ... / другия престава да му се струва толкова необходим. Е, не че е лошо да имаш някой до себе си, но и да нямаш ... :))))
цитирай
8. enjoy6 - Красив и смислен е живота посветен на
27.06.2008 22:35
любим човек! Когато го загубим остава тъга, но живота продължава и ако пожелаем любовта може би пак ще ни навести.Тогава с чисто сърце бихме я поздравили:Добре дошла нова Любов!
цитирай
9. eddie - Есен!
27.06.2008 23:14
Не знам дали разбираш колко са докосващи стиховете ти! Много усмивки от мен, Есен!
цитирай
10. viki11 - Чудя се,
27.06.2008 23:59
как може да се съберат толкова хора, които мислят неправилно.
Въпрос на интелект, любовта винаги може да донесе красота и незаменимо усещане. Не може освобождаването от любов да ти донесе по-силно чувство с положителен знак. Това е абсурдно. Значи просто не знаете какво е любов. Няма нищо по-силно от нея.
И, може би, по-важно е първо да се научите да обичате, а после да очаквате обич да получите. Всеки си мисли, че знае, какво е да обича, но не е така. И се учим докато сме живи.
цитирай
11. viki11 - ако обичаш,
28.06.2008 00:03
няма да се молиш за нова любов. Също абсурдно.

И, ако искаш да избягаш от една любов, това значи само едно, че не е споделена. Защото никой не бяга от хубавото, както пчелите от меда.
Или пък неспособността да отговориш на чувствата. Другото улага с времето.

Много ми се искаше да спра да обичам, но май няма такъв филм. Някои го могат, но всички се учим.
цитирай
12. esen - Човек винаги копнее за любов,
28.06.2008 00:43
копнее за своя идеал за любов. Колкото по-идеализирана е тази любов, толкова по-трудно осъществима е. И може да приеме много изражения, а бих казала, че усета за свободата също е продължение на любовта, нейното съхранение във вида, в който сме си я създали в нашите представи. Но едва ли е достатъчно да живеем с несподелените любови, да въздишаме по несбъднатите мечти и в същото време да не забелязваме, че животът край нас си тече и любовта ни се усмихва от толкова много местенца край нас. И свободата именно дава път на любовта, дава ни възможността да я почувстваме и в другите й измерения.
Но това май е много обширна тема и аз вече изгубих мисълта дали отговорих на коментара ти, sunflower. Радвам се, че отново си тук и с дългия си коментар сякаш се опитвам да те задържа по-дълго, да споделяме и обсъждаме много въпроси, защото ми е приятно, а надявам се и на теб!
Спокойна нощ и красив нов ден ти желая!
Бъди обичана!:)
цитирай
13. esen - Така е, enjoy6.
28.06.2008 00:49
Хубав е животът с любимия човек, а за любовта си мисля, че колкото и да й казваме "сбогом", тя не може да си отиде, да изчезне напълно. Ние само я скътаваме в кътче дълбоко в сърцето си, готово веднага да пламне. Нека има любов - стара-нова - винаги!
Бъди обичана и желана, Мина!
Много, много усмивки за теб!:)
цитирай
14. esen - eddie, знаеш ли
28.06.2008 00:53
колко радост ми донесе с този твой коментар?! Благодаря ти! Докосна най-нежната струна на душата ми и я стопли!
Усмивки за теб!:)
цитирай
15. esen - Вики, Вики,
28.06.2008 01:02
тук никой не говори за освобождаване от любов и положителни резултати от това. Но когато е осъзнато, че всичко е било само мечти и идеали, едно вкопчване в миража-любов, когато осъзнаем, че и ние имаме право на поне толкова любов, колкото даваме, то това ни носи свобода, а заедно с нея и радост, че сме отворили сетивата си за нещо по-истинско и осезаемо.
Ще опитам по-точно да се изразявам в коментарите.
Благодаря ти, че си тук и си ми регулатор!
Спокойна нощ!:)
цитирай
16. esen - Ех, любов, любов!
28.06.2008 01:09
Никой обичащ не би избягал от нея. Но ако е едностранна, осъзнаването на това и освобождаването би донесло свободата и волята за по-истинско и споделено чувство. И дано всеки получи сбъднатата любов!
Хубаво е, че си тук, viki11! А тази обширна тема можем да продължим в новия ден и си мисля, че никога няма да я изчерпим.
Усмивки и в съня и в деня ти и много, много любов!!!:)))
цитирай
17. viki11 - Есенче, не е твой коментара 7, за който говоря...
28.06.2008 01:45
освобождаването от нея може да ни накара да се почувстваме толкова добре, колкото самата любов никога не ни е карала ... :)
цитирай
18. viki11 - значи...
28.06.2008 01:50
зависи от опита,
но аз не обичам, за да ме обичат.
Затова не разбирам тази несподелена любов, която освобождава.
Аз обичах, обичам и ще обичам. Щастливата съм ,ако любовта не си отива. Това е прекрасно да има човек, който да поддържа огъня на любовта включен. Изключително трудно, но факт.
цитирай
19. newgirl - Добро утро :)
28.06.2008 10:14
Много, много много хубав стих. С едно само не мога да се съглася - не е нужно любовта да се чувства като бреме. По-скоро тя е онази сила, която ни дава криле, поне аз така я усещам. "Освободена от любов" е по-друго понятие, различно....
Поздрави :)
цитирай
20. ddima - Не си отива любовта..:)))
28.06.2008 16:04
тя в в нас и около нас ..
Виждам любов в снимките на слънчогледите в стихотворението ти,а и свободата е любов...:))))
Отново прекрасно стихотворение!!!!
цитирай
21. viki11 - я,
28.06.2008 18:34
ако свободата е любов, значи няма много любов по земята.
Иначе щяхме да я познаваме.

Иска ми се , като се заговори за любов да избистряме нюансите, а не да се хвърляме в какви ли не храсти, да се дерем, защото всъщност нямаме представа, че любовта е положително чувство.
Да ... страдаме понякога. Но това е, защото сами си го правим. Любовта се прави от двама, а кой е виновен, че в БГ е особено модерно да не се доверяваш на друг. Няма любов без доверие.
Е, любов има, но кой я умее!
цитирай
22. viki11 - А ти, есенче,
28.06.2008 18:35
стига с тия сбогом! Стресираш ме.
Това е тъжна дума.
Особено от човек, който не искаш да си заминава , а и не е наложително.
цитирай
23. esen - viki11, виждам, че темата за любовта ти е много интересна.
28.06.2008 20:02
Мислих по въпросите, които поставяш. Те наистина са обширни и едва ли има еднозначно мнение или правило за поведение и възприемане на любовта и нейната загуба или осъзнаването, че тя е била само копнеж по нещо, което е непостижимо.
Интересно ми е и твоето мнение и мнението на всички, които искат да споделят нещо по темата. Този мой стих се изля от душата ми и мисля, че каза всичко, което се беше насъбрало там.
Нека има любов! А всяка раздяла нека се превръща в едно още по-влюбено и вълнуващо начало!
А любовта си е страдание, но това е най-желаното страдание, което всеки доброволно би изстрадал.
Хубава съботна вечер ти желая!:)
цитирай
24. esen - Благодаря ти, newgirl!
28.06.2008 20:05
Радвам се, че си тук и сподели твоето виждане за любовта, което и аз споделям! Нека летим на крилете на любовта, които дори и раздялата да не прекършва!
Хубава съботна вечер с много усмивки ти желая!:)
цитирай
25. esen - Благодаря ти, ddima!
28.06.2008 20:13
Аз също мисля, че любовта не си отива напълно и безвъзвратно. Дори може би заглавието на стихотворението е малко пресилено и все още мисля, че трябваше да бъде Сбогом на тази любов, като под тази трябва да се разбира - копнежът, който си е останал такъв и е необходимо да бъде потушен, за да отвори място на нещо истинско и споделено. Защото с буксуването на едно място и вкопчването в невъзможния копнеж може да пропуснем стойностното и истинското, наистина мечтаната и пълноценна любов.
Радвам се, че си тук и ми даде възможност да се замисля за стиха и това, което все пак съм искала и незная дали съм казала с него!
Много, много усмивки за теб!!!
цитирай
26. esen - viki11,
28.06.2008 20:18
въпреки тъжничките стихове напоследък, все още съм далеч от мисълта да кажа "сбогом" на блог.бг. Съжалявам, че съм доста по-заета напоследък и не ми остава време да съм достатъчно време тук и да проявявам същата активност като досега.
До нови срещи и усмивки!:)))
цитирай
27. yuliya2006 - ЕСЕН, КОГАТО НЕЩО СИ ОТИВА ОТ НАС СЕ ...
28.06.2008 22:00
ЕСЕН ,КОГАТО НЕЩО СИ ОТИВА ОТ НАС СЕ ОТВАРЯ ДРУГА ВРАТА . Но трябва да я потърсиш, виж къде е тя
с обич ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
28. esen - Така е, Джул.
28.06.2008 22:20
И много често тази отворена врата е съвсем до нас, но зареяли погледа си в копнежа по недостижимото сме пропуснали да я видим. И ето, че когато си отива любовта ще трябва отново да пренастроим сетивата си за любов.
Радвам се, че си тук, Джулия Бел! Благодаря ти!:)
цитирай
29. viki11 - Да, темата за любовта ме вълнува.
13.07.2008 01:45
търсих хапче против любов, но нямало, казват.
Орисана съм с нея. нема отърване.
СКоро ще стана професор по стажа, който навъртях.
При мен любовта никога не си отива. Раздялата между двама души не е край на любовта. Кой знае защо покрай многото любови истинската любов при мен е вечна. Няма отиване.
Сигурно се сещаш, че ти предложих и нов прочит на любовта, ... приказката за пепеляшка и тримата момъка... :))). И Балзак. Убедена съм в тази приказка.

И наминавай!
цитирай
30. esen - Орисана с любов! Прекрасна орисия, Вики!
14.07.2008 23:33
Понякога е доста болезнено, но все пак е смисъл на живота да има любов.
Приятно ми е, че отново си тук! Ще наминавам и аз.
До скоро!:)
цитирай
31. bizzaro - Хей :)
07.08.2008 17:14
Много хубави стихове, през цялото време очаквах драматичен финал - а той се оказа окуражаващ и оптимистичен - браво! :)
цитирай
32. esen - Благодаря, bizzaro!
07.08.2008 20:19
Приятно ми е да чуя тази красива оценка за стиховете ми! Благодаря ти!:)
цитирай
33. viki11 - Есенче, не знам, дали любовта ми е ...
31.01.2009 22:51
Есенче, не знам, дали любовта ми е идеализирана, смятам, че е съвсем земна, но тя е реална. И съществува във всички форми, и споделена, и несподелена, и нереализирана, и реализирана. И още я има. Освобождаването от любовта е нещастие.
Но освобождаването от някой, когото не обичаш, е приятно. Или поне, ако го обичаш, но ти трови нервите. Да си ходи. И ти му ги отравяш, и готово. А той дори не знае, че ти ги трови, което е най-забавното.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: esen
Категория: Хоби
Прочетен: 6147397
Постинги: 361
Коментари: 12638
Гласове: 118133