Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.09.2007 18:03 - 8-ми септември - РОЖДЕСТВО БОГОРОДИЧНО - Ден на Хасково
Автор: esen Категория: Изкуство   
Прочетен: 17451 Коментари: 42 Гласове:
0

Последна промяна: 10.09.2007 19:48


image

ХАСКОВО

 

В полите на Родопа

в Тракийска низина

е град хилядолетен

изправил тук снага.

 

Тополите чертаят

реката през града

Бъдеще се вплита

всред паметни места.

 

На хълма като птица

разперила крила

е божията майка

покровителка добра

 

И хората мечтаят

да постигнат чудеса

“С достойнство и вяра”

за слава на града!
image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image


image

image

image

image

image

image



Тагове:   ден,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. betoveni - Значи и ти имаш празник.
10.09.2007 19:39
Честито.Не съм ходил в Хасково но изглежда хубав град.
цитирай
2. esen - Благодаря, betoveni!
10.09.2007 19:45
Наистина имах празник и се постарах с жар да се включа в тържествата! Времето малко се поразвали, но всичко беше много добре организирано.
Радвам се, че живея в този красив град!

Когато имаш възможност, винаги си ДОБРЕ ДОШЪЛ!
цитирай
3. mi6ka66 - Благодаря ти за прекрасните снимки, Злат ;)))
10.09.2007 22:24
Отлично си уловила духа на празника :)))
цитирай
4. esen - Аз ти благодаря, че си тук!!!
10.09.2007 22:28
Надявам се тази година да те виждам по-често в КДК.
Нека заедно уловим културния живот в нашия красив град!
Целувки!:)))
цитирай
5. mi6ka66 - Целувки и за теб, мила приятелко ...
10.09.2007 22:34
и мнооого, много усмивки :)))
цитирай
6. esen - Ти имаш прекрасно стихче и постинг за Хасково!
10.09.2007 22:38
Затъжих се за игривите коментарчета, знаеш ли...

Най-слънчевите усмивки за теб, които да ни върнат лятото! И целувки!:)))
цитирай
7. mi6ka66 - Както твърди Мечо Пух ...
10.09.2007 22:49
"Колкото повече, толкова повече!" :)))
Мисля си, че и цяло денонощие да показваме Хасково и да разказваме в рими и проза за това, колко тихо, спокойно и красиво градче е, пак няма да съумеем да опишем всичките му привлекателности :)))
цитирай
8. esen - Имам толкова снимки на всичко,
10.09.2007 22:55
което ми е направило впечатление. Невероятно е!
И всеки стих и разказ, всяко споделяне за нашия град са само частичка от това, което искаме да кажем и покажем.
Нека всички тук бъдат усмихнати, както слънцето се усмихва повече на "хубавия къс земя" - Хасково.
Благодаря ти, мишле!:)))
цитирай
9. mi6ka66 - Обичам града ... с реката и тополите :)))
10.09.2007 23:00
С тихите улички ...
С ленивите следобеди ...
С усмихнатите хора ...
Хасково - моят роден град :)))
Малък, но толкова красив ...
и пълен с толкова много хубави спомени ...
цитирай
10. esen - Мой град
10.09.2007 23:14
Тихите улици -
аромат на липи...
Хора забързани,
засмени очи.

Мигом зад ъгъла
спомен се скри...
Слънце надничаше -
моите мечти...

Звънец на училище,
сцена, игра...
В мене останахте
и в мен сте сега:)))

Виж как ме провокираш само, mi6ka66:)))))))))))))
цитирай
11. letisi - празниците са цвета на живота...
10.09.2007 23:16
много усмивки от мен...
цитирай
12. mi6ka66 - * * *
10.09.2007 23:17
Чудо невиждано!
Муза съм вече ...
Радост за мен е
онуй що изрече

в рими тъй сладки,
кат захар - памук ...
Пътят по-гладък е
щом пак си тук :)))
цитирай
13. esen - Празниците трябва да ги почитаме и създаваме!
10.09.2007 23:19
Само лошото идва само:(
Усмивки и за теб, letisi! И винаги празнично настроение и поводи за усмивки!:)))

цитирай
14. esen - Истина е, mi6ka66. И ми е приятно да си говорим в рими! С теб се получава!
10.09.2007 23:23
Муза си! Радост!
Усмивка за мен!
Щастлив е с приятел
всеки нов ден!:)))
цитирай
15. mi6ka66 - От въздуха ще да е ... хасковски е .... хе хе хе ;)))
10.09.2007 23:33
Обичам да гледам на всичко усмихнато.
Така е по-лесно ... и карам напред ...
и някак си май, на шега си нанизвам
аз рима след рима, куплет след куплет ...
цитирай
16. esen - А защо не? Тук и птиците пеят в ритъм и стих...
10.09.2007 23:41
Леят се стихове под твойто перо!
И зная, че всичко при теб е добро!
Гнездо на поети е Хасково, знам.
В ритъм градчето зарежда ни с плам!
цитирай
17. mi6ka66 - Нали? ;)))
10.09.2007 23:46
Огнени погледи, страсти в сърцата ...
Хасковски ритъм в рима позната ...
Есен прекрасна ... октомври е близо ...
Хубаво всичко е ... тъй май излиза :)))
цитирай
18. comfy - Бре-ей,
10.09.2007 23:52
туй Хасково - голяма работа!!! Чисто село е - Хас кьой! :))) На една ръка разстояние ... или това беше за Астиката...

Хубави снимки!

Поздравиии, Злат! ;))*
цитирай
19. magjosnica - Ех ти, Хасково, прекрасен град, ...
11.09.2007 00:37
Ех ти, Хасково, прекрасен град,
град на красота, безброй мечти,
тъй хубав и единствен в този свят,
отдавна в сърцето ми си ти!

Мечтая пак да се разходя
по твойте улички чудесни,
из парк "Кенана" пак да бродя,
да слушам аз прекрасни песни!
цитирай
20. magjosnica - На гърба си раницата мятам аз с ...
11.09.2007 00:37
На гърба си раницата мятам аз
с вълнение и радост необуздана,
автобуса хващам в ранен час,
бързайки към парк "Кенана".

Щом влязох, зави ми се свят,
лудо сърцето ми заби,
смаяна от Райска благодат
що съзряха моите очи!

Боже, невиждана красота -
стоях и гледах като онемяла,
как се е събрала на света
Райската градина цяла!

За миг дори не осъзнах,
че се намирам в парк, а не в Рай,
но хубостта що там съзрях
омагьоса живота ми докрай!

Че трябва и да пея аз забравих
и преди да се кача на голямата сцена,
поглед към дърветата отправих,
със страхотна сила заредена.

Не исках никак да си тръгна,
но неумолимо времето върви
и знаех, че пак ще се върна,
където останаха моите очи!
цитирай
21. feminaslim2007 - Дай, Боже,
11.09.2007 01:43
много здраве на всички и още много вдъхновение! При такива оди за града, нямам какво повече да се каже! Злате, поздрави за новот красиво стихче - въхвала, посветено на твоя град!
Лека и красива! :))))))))))
цитирай
22. tera - На път за Перперикон
11.09.2007 09:05
минхме през Хасково и видях статуята, за която само бях чувала. Наистина ме впечатли, много е величествена. Май чух и някаква история, че късът мрамор бил предназначен за друго, но не знам дали е вярна.
Поздрави за празника :)))
цитирай
23. rossizoran - Хубав град!Благодаря за разход...
11.09.2007 12:58
Хубав град!Благодаря за разходката!Честит празник!
цитирай
24. martiniki - :) хубав пост
11.09.2007 13:17
Бяхме се засилили да идваме - на пети, за клоунадата. Но времето се развали, пък и разбрах, че ще е от 20 и 30, и се отказахме в последния момент.
Живот и здраве - при сгоден случай!
поздрави, Злате :)
цитирай
25. valiordanov - Благодаря ти. . . Никога вече няма да ...
11.09.2007 14:19
Благодаря ти...Никога вече няма да казвам , че не съм бил в Хасково...
цитирай
26. анонимен - kubavi snimki!
11.09.2007 16:39
kakto vinagi!
цитирай
27. enjoy6 - Хубости!
11.09.2007 20:44
Хубав град с хубави хора!
А с тези хубави снимки си успяла да ни пренесеш в тази красота излъчваща много човечност и топлина!
Много поздрави и усмивки!!!
цитирай
28. enjoy6 - Хубости!
11.09.2007 20:44
Хубав град с хубави хора!
А с тези хубави снимки си успяла да ни пренесеш в тази красота излъчваща много човечност и топлина!
Много поздрави и усмивки!!!
цитирай
29. esen - mi6ka66
11.09.2007 20:56
Слънце усмихнато, весели хора -
за песен и творчество нямат умора!
Нека да слеем нашата радост
и тъй да се връщаме в шеметна младост!

Всичко е хубаво и си е наше! Обичаме си го, нали!
Усмивки за теб!:)))
цитирай
30. esen - comfy,
11.09.2007 21:00
Село, ама наше си е! Хас-кьой е хубав къс земя, нали!
Е, хубав си ми е! Благодаря ти, че го споделяш!
Поздрави и усмивки от една ръка разстояние!:)))))
цитирай
31. esen - magjosnica,
11.09.2007 21:23
В отговор на прекрасните ти стихчета за моя град ще напиша още нещичко за него. Благодаря ти!

Най-старите населени места на територията на Хасково и неговите околности датират още от новокаменната ера (около V хил.пр.Христа). Благоприятното географско разположение и условия за живот способстват за ранното им и непрекъснато развитие.
Доказателство за дългия път в историята на града са многобройните праисторически, тракийски, тракоримски, късноантични и средновековни селища, следи от които има запазени не само в околностите, но и в пределите на днешния град Хасково.
През 1782 г. градът се среща под името Марса. Предполага се, че днешното му име идва от арабската дума "кьой" (село). Някои историци намират обяснение на наименованието в значението "чист" на турската дума "хас", още повече, че през Възраждането селището се споменава и като Чистград.

Между два хълма,
върху два бряга
крепост на български юг.
Хората сменят се,
времето бяга -
Хасково вечно е тук...
Д.Златев
цитирай
32. esen - Благодаря ти, feminaslim2007!
11.09.2007 21:41
За Хасково има много и прекрасни стихчета от почти всички хасковски поети, които никак не са малко.
Повечето кореняци хасковлии като мен проявяваме местен патриотизъм и сме готови на всичко за своя град. И наистина се радвам, че този постинг се получи въпреки психоатаката към мен тези дни.
Радвам се, че си с мен в празник и делник!
Поздрави и усмивки за теб!:)))
цитирай
33. magjosnica - и аз ти благодаря
11.09.2007 21:43
за невероятния постинг за един толкова красив град, какъвто е Хасково, Esen!
Благодаря ти и за информацията за него!
Ще публикуваш ли още информация за града - мечта Хасково?
цитирай
34. esen - tera,
11.09.2007 21:52
Радвам се, че си посетила Хасково и дори съжалявам, че не сме се срещнали макар и за кратко.
Ще ти напиша нещо за монумента:

Монументът е построен с почит и любов към Божията майка, закрилница на град Хасково.
Открит е през 2003 г. с водосвет на Н.В.Пр. Митрополит Арсений.
Автори: Петьо Александров, Никола Стоянов и колектив.
Изработен е от полимер-бетон и тежи 80 тона.

(При социализма на това място бе построен постамента на статуята, с идеята в него да пулсира "сърцето на Данко"(надявам се да знаете за него)

Притегателното излъчване на монумент "Света Богородица" се допълва от изградения в неговата основа през 2004 г. параклис "Рождество Богородично".
Иконописът е дело на Тодор Мирчев.

Благодаря ти, че се потопи в празника на моя град!
Усмивки за теб!:)))
цитирай
35. esen - rossizoran, и на мен ми беше приятно да се разходя,
11.09.2007 22:04
макар и виртуално с теб! Благодаря ти, че посети и се потопи в празника на моя слънчев южен град!
Усмивки!:)))
цитирай
36. esen - martiniki-Марта,
11.09.2007 22:32
Така съжалявам, че не сте успели да дойдете! Но случаят ще го "сгодим:)" И аз вече се замислям, че имам доста приятели в града, където живееш и трябва да ги посетя. И имаме толкова да си казваме, нали!...
Целувки!:)
цитирай
37. esen - Ех, valiordanov,
11.09.2007 22:36
само ще казваш, че не сме се срещнали на живо.:)))))
Благодаря ти, че беше на празниците на моя град!
Много усмивки от Южното слънчево Хасково!!!
цитирай
38. valiordanov - Аз пак ще бъда. . . . . Защото ти си там. ...
11.09.2007 22:41
Аз пак ще бъда.....Защото ти си там....
цитирай
39. esen - Благодаря ти, boboian4o!
11.09.2007 22:41
Радвам се, че и в празника си с мен! Високо ценя подкрепата ти в трудни за мен моменти!
Истински, искрен и много ценен приятел си!!!
Благодаря, че те има! Прегръдка!:)))
цитирай
40. esen - enjoy6 - Благодаря ти, Мина!!!
11.09.2007 22:45
Този хубав град е толкова близо до теб! Надявам се да го посетиш скоро! Ще се радвам да споделим на живо красотите му!
Приятно ми е, че си тук! Ценя мнението ти!:)
цитирай
41. esen - magjosnica,
11.09.2007 23:03
Ето още малко:

Населен преди повече от 7000 години Хасково съхранява и до днес своя уникален дух. Градът има богат културен и спортен календар, професионална театрална дейност в театър "Иван Димов", Ежегоден конкурс за дебютна литература "Южна пролет"; Музикални дни "Недялка Симеонова", както и съборът за народно творчество "Китна Тракия пее и танцува"...

Ето тук може да научиш още много подробности за красиво Хасково и да се насладиш на още снимки, да навлезеш в духа и живота тук:
http://haskovo-online.com/
Желая ти приятни мигове! Усмивки от мен!:)))
цитирай
42. esen - За мен е чест и удоволстие, valiordanov!
11.09.2007 23:07
Благодаря ти!
Много, много усмивки за теб!:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: esen
Категория: Хоби
Прочетен: 6143860
Постинги: 361
Коментари: 12638
Гласове: 118133