Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.01.2008 15:33 - Един дъждовен есенен ден в Ловеч
Автор: esen Категория: Туризъм   
Прочетен: 24552 Коментари: 44 Гласове:
1

Последна промяна: 01.07.2010 17:12


Един дъждовен есенен ден в Ловеч:
18.11.2007 г
image
Ловеч ЗатвориВашата оценка е добавена успешно. ЗатвориЗа съжаление възникна грешка при добавяне на вашата оценка. [{"title":"u041bu043eu0432u0435u0447","length":0,"dateadd":"1239661636","allow_comments":true,"allow_ratings":true,"counter_comments":7,"counter_ratings":3,"counter_views_overall":29,"value_ratings":10,"source":"NETLOG","type":"Video","distro":"bg","encoder_version":"1","likes":false,"itemUrl":"http://bg.netlog.com/esen_zm/videos/videoid=bg-166243","thumbnailUrl":"http://bg.video.netlogstatic.com/v/tt/000/166/166243.jpg","previewUrl":"http://bg.video.netlogstatic.com/v/tt/000/166/166243_.jpg","sourceUrl":"http://bg.video.netlogstatic.com/v/oo/000/166/166243.flv","globalUniqueID":"Video-bg-166243","shareUrl":"http://bg.netlog.com/esen_zm/messages/send/item=-aHR0cDovL2JnLm5ldGxvZy5jb20vZXNlbl96bS92aWRlb3MvdmlkZW9pZD1iZy0xNjYyNDM_","canUserRate":true,"videoID":166243,"youtubeID":"","userID":67539384,"description":"u041bu043eu0432u0435u0447nu0415u0434u0438u043d u0434u044au0436u0434u043eu0432u0435u043d u0434u0435u043d u0432 u041bu043eu0432u0435u0447","counter_likes":3,"shareURL":"-aHR0cDovL2JnLm5ldGxvZy5jb20vZXNlbl96bS92aWRlb3MvdmlkZW9pZD1iZy0xNjYyNDM_","itemObject":{}}] http://bg.api.netlog.com/comcore-api/apiserver/ http://v.netlogstatic.com/3102/proxy/bg/translation.json?v=5&appID=352   image

Един дъждовен ден в Ловеч

  ЛОВЕЧ

Ловеч е разположен в предпланински район, на двата бряга на река Осъм. Ловеч представлява един своеобразен баланс между планинския и равнинния релеф. На изток е обграден от 250 метрово плато, върху което се намира image

паркът Стратеш и завършващо с архитектурно историческия резерват „Вароша“ imageна югозапад, живописно заобиколен от хълма Хисаря и парка Баш Бунар.
image

Ловешката крепостimage

Покритият мост на Кольо Фичето над река Осъм

Ловеч е едно от най-старите населени места в България. Следите от човешка дейност, открити по ловешките земи датират от най-дълбока древност, за което решаваща роля играе благоприятното разположение на града между планината и равнината, както и наличието на речно корито. Крепостта Хисаря, разположена върху хълма, носещ същото име, е мястото, на което през 1187 г. е подписан мирният договор с Византия и е обявена независимостта на България, с което официално се поставя началото на Втората Българска държава. През XII век Ловеч е голям търговски център и един от най-известните градове в България. Преди да стане български цар (1331 г.), Иван Александър от рода Шишман, син на деспот Срацимир и Елена, е бил деспот на Ловеч. Около 1324-1325 г. в Ловеч е роден българският цар Иван Срацимир като втори син на Иван Александър от първия му брак с влахинята Теодора Басараб.

Ловешка крепост

 image

Крепостта Ловеч е разположена на десния бряг на река Осъм върху скалист хълм, известен днес като „Хисаря”. Тук реката прави голям завой, преди да навлезе в равнината. Билото не е равно, а се спуска в три тераси, горните две от които са заети от крепостта. На отсрещния бряг се намират пещерите „Васил Левски” и „Табашката”, в които са открити следи от човешко присъствие от късната старокаменна, новокаменната, каменно-медната и бронзовата епоха.

Първото заселване на хълма е станало през каменно-медната епоха. Селището е заемало главно горната тераса и части от долната.

В края на каменно-медната епоха селището на хълма било напуснато. Животът тук прекъсва за продължително време.

По време на римските завоевания в начав.лото на Ів вероятно то е преместено в равнинната северна част на днешния град. При започване на „варварските” нашествия в средата на ІІІ в. Селището е изнесено отново на хълма поради естествените условия за защита Вероятно след като селището от ранновизантийската епоха било разрушено, за известно време хълмът запустял.

Ловеч е крепостта, която спира византийските войски, предвождани от Исак ІІ Ангел, дошли на север от Балкана да усмиряват въстаналите българи, начело с братята Асен и Петър. Три месеца през 1187 г. Императорът престоява пред стените на крепостта, която се оказва трудно пристъпна. Той е принуден да сключи мир и се връща оратно. Така Ловеч се превръща в един от символите на възстановяването на Втората Българска държава.

Още за Ловеч:

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%87

image





Тагове:   Ловеч,   ден,


Гласувай:
1



Спечели и ти от своя блог!
1. mmmmmmmmm - Отново интересна
31.01.2008 16:05
разходка:)))
Браво:)))
Слънчеви поздрави за теб!:))
цитирай
2. avangardi - ЗЛАТЕ,
31.01.2008 16:08
благодаря ти, че споделяш преживяното по най-красивия начин с нас.
цитирай
3. viovioi - Да чудесни снимки:))
31.01.2008 16:10
Много е обновен града(от спомена за него който имам)!!! Мерси!
цитирай
4. elineli - EL
31.01.2008 17:48
Поздрав за красивата дъждовност,която ни сподели Златоносна :))))))
цитирай
5. izvorche - Браво момиче
31.01.2008 19:32
Въпрееки че е дъждовен денят, си уловила слънчевот олице и сърце на града. Даже като е окъпан е още по-красив и ведър:))))можеш да сложиш като фон някоя от поне десетината песни , съчинени за Ловеч:)))
цитирай
6. enjoy6 - Много красив град!
31.01.2008 20:48
Поздравления Злате!
С всеки твой прекрасен пост се зареждам с тези хубости и ме обсебва мисълта, за това, че трябва много да ценим, съхраняваме и пазим бэлгарският дух!!!
цитирай
7. ivesa - Харесват ми снимките...
31.01.2008 22:43
Най-много ми харесва крепостта.
Клипчето действа отморяващо.Благодаря ти!
цитирай
8. esen - Благодаря, Марияна!
01.02.2008 15:26
Беше ми приятно да споделя и тази разходка с теб!
Поздрави и усмивки!:)))
цитирай
9. esen - Удоволствието е мое, avangardi!
01.02.2008 15:28
Имам толкова много красота за споделяне!
Красива е нашата България, нали!
Много усмивки за теб!:)))
цитирай
10. esen - Благодаря ти, viovioi!
01.02.2008 15:31
За Ловеч знаех само от учебниците - не бях идвала.
Сега у мен е прекрасното чувство към този красив древен и млад град, че само си мечтая да се върна!
Благодаря ти, че си тук! Усмивки!:)))
цитирай
11. esen - Благодаря, че сподели тази красива дъждовност
01.02.2008 15:33
на студения ноемврийски ден, elineli!
Радвам се, че си тук!
Много усмивки!:)))
цитирай
12. esen - izvorche,
01.02.2008 15:37
Ами чакам да ми изпратиш на кю тези песни и заедно да изберем една от тях. Знаеш с колко любов правих тези клипове и искам в тях да е най-доброто.
Радвам се да споделя с ловчанлийка!
Прегръдка и много, много усмивки!:)))
цитирай
13. esen - Права си, Мина!
01.02.2008 15:41
Трябва да ценим българския дух във всичко! А той е на такива прекрасни места, че посещавайки ги, споделяйки впечатленията си, ние все повече обикваме чудото България! А тя е толкова красива!!!
Благодаря ти, че си тук!
Поздрави и усмивки!:)))
цитирай
14. esen - Благодаря ти, ivesa!
01.02.2008 15:49
Крепостта беше моята приятна изненада! Екскурзоводката се учуди, че въпреки доста проливния дъжд, желаем да посетим тази историческа забележителност. Но когато обясних, че съм там само за един ден, а искам да видя възможно повече от Ловеч, се съгласи и беше така любезна да не спести нищо от беседата си, а дори отговори на всичките ми въпроси. Така освен прекрасните впечатления от града, останах и с такива за хората там!
Само да допълня, че водопадът на снимките е този, на който е сниман филма "Вчера". Съжалявах, че нямам камера, защото лудия бяг на водата в този водопад си заслужаваше да бъде сниман.
Много усмивки за теб!:)))
цитирай
15. juliannikolov - :)))))))
01.02.2008 23:42
Чудесни снимки и интересен текст, от който научих много любопитни детайли от българската и античната история. Благодаря:))))

цитирай
16. esen - И аз благодаря, juliannikolov!
01.02.2008 23:57
Радвам се, че имах възможността да посетя, заснема, науча и споделя моята дъждовна разходка из Ловеч. Надявам се да ми се случи и пролетна такава. Оказа се, че допълних доста знанията си по история. Така видяно и научено всичко ще остане трайно в мен.
За мен е удоволствие да споделя с теб! Поздрави!:)
цитирай
17. doka - Страхотен пост,Есен......! :)))
02.02.2008 01:38
Голяма красота..... ! :))) И в Ловеч....както и в
Плевен.... не съм ходила отдана....
Благодаря ти,...че мога да се разходя с теб....
защото наистина са хубави градове....!!!
Спокойна нощ ти желая.... Усмивки .... :))))))
цитирай
18. temenuga - Моите детски ваканции са минали в Ловеч!
02.02.2008 01:46
Майка ми е родом от там, родната й къща е в квартал "Вароша". Познавам всяко кътче от снимките, предизвикали у мен топла споменна реалност, която ме връща назад, назад, тогава, когато бях безусловно щастлива...
Благодаря ти за прекрасния досег до нещо, което е неоценимо - детската романтична чистота!
цитирай
19. ivesa - Отново изпитах наслада...
02.02.2008 09:41
Благодаря за предоставената ми възможност да се насладя на този хубав град!
Нямам лоши спомени от Ловеч.Била съм в града на ексрурзия
.Приятен и забавен ден ти пожелавам,Есен!
цитирай
20. danailpetrov - от хасково са ми единствените ми ...
02.02.2008 21:05
от хасково са ми единствените ми приятели на този свят- стоянчо шофюрче и красито доцент
ма много са предани ми като истиндки такива не подвеждат чудо са
а в ловеч съм роден-61
цитирай
21. esen - Благодаря ти, doka!
02.02.2008 22:03
Радвам се, че си с мен в прекрасните мигове с невероятно-красивата ни България! Има толкова забележителности, които няма да успеем да посетим и е чудо, че имаме възможността да ги видиме през емоцията на другите тук.
Много усмивки за теб!:)))
цитирай
22. esen - temenuga,
02.02.2008 23:47
Радвам се, че се докоснах до твоите прекрасни детски спомени! Бяха ме настроили, че в Ловеч няма да видя нищо особено и бях много приятно изненадана още, когато стъпих в квартал "Вароша" и погледнах към крепостта и паметника на Васил Левски. През мен премина тръпката сякаш съм откривател на някакво чудо, което искрено ме развълнува. А отгоре целият град беше на длан. Река Осъм беше пълна и мътна, но жива и вдъхновяваща! Водопадът пък спря дъха ми!
Изтрих много снимки, след като ги качих в компютъра, но тези още пазя и във фотоапарата си.
Радвам се, че си тук! Благодаря ти за споделянето!:)
цитирай
23. esen - Благодаря ти, ivesa!
02.02.2008 23:50
Винаги ме радва споделеното с теб! То прави емоцията и вдъхновението ми пълни! Благодаря, че си с мен!:)))
цитирай
24. esen - danailpetrov,
02.02.2008 23:57
Радвам се, че имаме допирни точки, които сякаш слагат мост между нашите два града. В Ловеч бях на гости на моя много добра приятелка, с която ме свързва и поезията. С нея бяхме на всички тези прекрасни места и на нея обещах да ги посетим отново напролет или през лятото. Страхотно е да имаме приятели навсякъде.
Радвам се, че си тук и споделяме! Благодаря ти!:)))
цитирай
25. анонимен - Един дъждовен есенен ден в Ловеч
03.02.2008 13:06
Прекрасна, никога не съм харесвала град Ловеч, в който живея вече 10 години, но от това, което тук
си ми показала го заобичах. А какъв ли щеше да е
в слънчев ден Ловеч?
Благодаря за удоволствието!
LATINKA-ZLATNA

цитирай
26. esen - Прекрасното ми показа ти, мила приятелко!
03.02.2008 13:16
Носила си го в сърцето си и ми го изля в най-слънчевата му форма въпреки дъжда. А аз гледайки през обектива вече съм познавач на много повече красота, отколкото мога да поема и задържа в себе си. Страхотно е, че можах да споделя вълнението си от вълшебната ни разходка с теб! Дължа ти снимки и ще ги добавя.
Много, много усмивки за теб!:)))
цитирай
27. eien - Поздрави!
03.02.2008 16:06
Помня от ученическите си години немската гимназия в града. Водиха ни до там на излет. Много бях впечатлена. Имам хубави спомени от Града на люляците...дали е съхранил тази атмосфера?
цитирай
28. zari - Дали втора част ще е
03.02.2008 17:18
зимен или пролетен ден..ще очаквам снимки!
Поздрави!
цитирай
29. esen - eien,
03.02.2008 21:12
Радвам се, че събудих спомените ти! Незнаех за люлюците на Ловеч, но вече започнах да планувам следващото си посещение, когато те цъфтят - през май-юни. Дори усещам аромата им.
Благодаря ти, че сподели и ме обогати!
Много, много усмивки за теб!:)))
цитирай
30. esen - Непременно ще снимам, zari!
03.02.2008 21:15
Пролетта почти чука на вратата ни, но мисля, че ще е по-хубаво всичко да е свежо-зелено.
С удоволствие ще споделя тук с теб и всички приятели емоцията от такива прекрасни преживявания. Благодаря ти!:)
цитирай
31. eddie - :)
03.02.2008 21:22
Вече знам защо те харесвам :) А ми да, ти си от такъв велик град... :)
цитирай
32. esen - eddie - Радвам се, че ме харесваш!
03.02.2008 21:55
Аз съм от България и се гордея с това! И ако успея да посетя по-голяма част от градовете й ще бъда истинска щастливка!
Благодаря ти, че си тук!:)))
цитирай
33. valchebnica - Малко тъжно!
05.02.2008 14:33
Тъжно заради дъжда, но пък толкова красиво!
цитирай
34. esen - valchebnica
05.02.2008 17:42
Нека вали... След дъжда непременно ще има красива дъга и слънце! И безценно приятелство, и обич към този толкова прекрасен свят, в който сме временно!
Радвам се, че откри дъждовното ми ловешко клипче!
Прегръдка за теб!:)
цитирай
35. biba75 - Благодаря.
06.02.2008 10:41
Родена съм в Ловеч.Много се радвам че ви намерих.Толкова много ми липсва и много хубави спомени ми навява.Благодаря.
цитирай
36. esen - И аз благодаря, biba75!
06.02.2008 14:17
Твоята признателност ми носи удовлетвореност, от това което направих, за да споделя впечатленията и емоцията от красивия Ловеч!
Радвам се, че си тук! Надявам се да съм провокирала усмивки!
Прекрасен ден ти желая!:)
цитирай
37. anlov - Градът на майка ми и моя любим вуйчо.
17.02.2008 14:54
Обичам го, имам страхотни спомени оттук, въпреки че напоследък доста позападна.

Поздрави!
цитирай
38. esen - Радвам се, че се докоснах до този красив и
17.02.2008 18:51
толкова близък до теб град, anlov! За мен днешната и историческата красота на Ловеч бяха много приятна изненада! Щастлива съм, че бях там и мечтая отново да го посетя!
Поздрави и слънчеви усмивки за теб!:)))
цитирай
39. bartsimpson - Ловеч
19.02.2008 11:42
Радвам се,че Ловеч ви е направил такова впечатление....Имам много дадености , но за съжеление обезлюдява...Като и аз съм един от Ловчанлийте отлетял от там....
цитирай
40. esen - Аз се радвам, че си тук, bartsimpson
19.02.2008 11:55
и мога да споделя емоцията си от Ловеч с ловчанлии! Жалко е, че обезлюдяват градовете ни. Самата аз винаги съм била "местен патриот", но вече гледам към София да работя и живея там. А Родния край ще остане най-красивото кътче в сърцето ми, към което винаги ще се връщам. Но и Ловеч желая да посетя отново и доразгледам пропуснатото поради дъжда в този ноемврийски ден.
Много усмивки и положителни емоции ти желая!:)
цитирай
41. bartsimpson - Ловеч..
26.02.2008 13:07
Е ти си добре че гледаш към София,близичко е ...Аз живея в Нова Зеанландия, Окланд...Дето се вика на другия край на света...Когато вие си лягате ,аз ставам...
цитирай
42. esen - Наистина е много далече...
26.02.2008 19:19
Почти нищо не зная за тази страна. Наистина София си е все едно у нас.
Ще стоим до по-късничко, за да се засичаме в нета.
Поздрави, bartsimpson!
цитирай
43. cecobob - Много приятна разходка
02.03.2008 17:22
В Ловеч съм ходил много отдавна. Сега четох и гледах с удоволствие. Браво!
цитирай
44. esen - Радвам се, че сподели есенната ми разходка из Ловеч, cecobob!
02.03.2008 18:48
Приятно ми е, че ме върна в този постинг и спомените! Благодаря ти!:)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: esen
Категория: Хоби
Прочетен: 6134699
Постинги: 361
Коментари: 12638
Гласове: 118133