Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.08.2008 23:55 - На бойното поле
Автор: esen Категория: Изкуство   
Прочетен: 9752 Коментари: 26 Гласове:
0



image

image

На бойното поле

автор: ESEN

Войната дали бе за живите?
image
За мъртвите вече не беше.
Там диво крещят самодивите
и правят от болката песни.

Там, на полето на славата

покрито с отломки, злокобно
театър играеше Вярата,
че всичко това ще се помни.

Сърцата гърдите разкъсваха. image
Бе болка и рев – до звездите.
Отлитаха – сякаш възкръсваха,
някак тревожни душите.

Оставаше тлен – и угасваше,
във времето тя се топеше.
И ето – поникваха храсти,

пчела във тревата жужеше.

Животът – за живите беше.
image

Видях аз стеблото прекършено –
нагоре, в стремеж поднебесен!
И лятото нямаше свършване.
И някой го правеше песен.

image

image

image

image



Тагове:   поле,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. eddie - ***
11.08.2008 01:10
ВИШКИ

И пустяха вишките,
от куршумите нахапани.
Пълзяха долу мишките.
Орлите, те… Летяха !

И небето бе порязано,
земята в кръв се давеше.
В мигове със щит белязани,
кому е нужна славата?

И майките жалееха
в черна скръб забрадени,
тъмно жито вееха
в шепите изстрадали...

Хладни камъни издялаха
чедата им навеки,
кръстове в горчиви залъци
преглътнаха пътеките...

И призрачни стърчаха
вишки с остри погледи,
над странната си стряха
за нещо те се молеха...
цитирай
2. valiordanov - Война
11.08.2008 05:35
Ехтят камбани.
Покълва мъката.
Струи послание,
но твърде скъпо е.

Блестят в ума
маски и кървища.
Гори страха
дори и в сънища.

Жените вехнат...
Мъже умират...
Надежди сетни
назад се взират.

Напред е пусто
и зее яма.
Бездънно спускане,
друг изход няма.

Ехтят камбани
концертно мощни.
Който остане,
се стряска нощем...
цитирай
3. martiniki - !
11.08.2008 08:58
Bravo! Четох го преди време в сайта, направи ми впечатление - изчистено стихотворение, със силна и ясна позиция, с категорично заявяване и пепел от болка, която се стеле на финала.Песен от пепел. Пепелна песен.
цитирай
4. monna - Да, Есен..
11.08.2008 12:33
а животът е за живите, с една голяма любов, голяма като Света!
Прегръщам те ,мила!
цитирай
5. missing - ....
11.08.2008 14:01
Животът е за живите, животът е за тези, които го ценят...


м/у др коя е песента? Докато слушах музиката й, се изумих на красотата на звуците.
цитирай
6. sonicfeelings - :)
11.08.2008 15:22
Моят роден град! Обожавам го! Есен, уловила си най-красивите и интимни кътчета на града! Поздравления! А за стихотворението - просто нямам думи... Цялата настръхнах докато четях! За мен си изумителен талант. Много се радвам, че се срещат такива прекрасни хора като теб, защото, който умее да сътворява такива разчувстащи душата слова, е прекрасен! Сърдечни поздрави!
цитирай
7. anastasiia - Много силно!...
11.08.2008 20:51
Прекрасно стихотворение...
Звучи ми песен, след като го прочетох...
Прегръдки и поздрави!:)
цитирай
8. vessilinna - !!!
12.08.2008 07:24
Прекрасно!
цитирай
9. letisi - покоят на тези които са ни напуснали не носи покой на
12.08.2008 08:58
тези които остават след тях...войната е за всички...понеже спомените остават ...
поздрави за красивия стих:)))
цитирай
10. mathilda - прекрасно стихотворение
12.08.2008 14:08
а предпоследната снимка е... божествена, не знам как по друг начин да я опиша.. :)
цитирай
11. lelya - Снимки от родният ми град? Не оча...
12.08.2008 17:31
Снимки от родният ми град? Не очаквах.
цитирай
12. karavelov - Страхотно стихотворение!!! Да ...
12.08.2008 17:40
Страхотно стихотворение!!! Да помним падналите за България!
цитирай
13. flyco - Така го виждаш
12.08.2008 22:03
През твоите очи изгмежда красиво, знай че не е.
цитирай
14. esen - Много истински и точен стих, eddie!
12.08.2008 23:36
Благодаря, че го сподели тук!
цитирай
15. esen - Войната оживява в стиха ти
12.08.2008 23:38
с целия си ужас и безсмислие, valiordanov.
Благодаря ти, че сподели този стих!
цитирай
16. esen - Точна си, martiniki !
12.08.2008 23:40
Благодаря ти за тази висока и много ценна за мен оценка на стиха ми!
цитирай
17. esen - За живите е животът.
12.08.2008 23:43
И е толкова кратък, че само доброто би оставило по-трайна следа.
Благодаря ти, monna!
цитирай
18. esen - Трябва да ценим живота, missing!
12.08.2008 23:46
В клипа съм използвала песента на Peppino Galiardi - Un amore grande.
Благодаря ти, че си тук!
цитирай
19. esen - Просълзи ме, sonicfeelings!
12.08.2008 23:53
Висока е оценката ти и незная дали я заслужавам, но погали душата ми, удовлетвори и осмисли опитите ми за послания! Благодаря ти!
Град Плевен е прекрасен! Бях там три седмици през миналата есен, но сърцето ми остана там и копнея да се върна отново! Приятно ми е да имам приятели, които обичат този невероятен град-история и настояще!
цитирай
20. esen - Незная защо писах за войната, anastasiia.
13.08.2008 00:02
Този стих просто се изля, изпреварвайки последната война. Винаги съм си представяла човечеството през 21 век миролюбиво и разбрало безсмислието на тази (по мое мнение - първобитна) лудост. Вальо Йорданов и Еддие с прекрасните си стихове са подкрепили моята позиция.
Нека няма разплакани майки и осакатени души!
Благодаря ти, че си тук!
цитирай
21. esen - Благодаря ти, vessilinna!
13.08.2008 00:03
Стопли ме!
цитирай
22. esen - letisi
13.08.2008 00:08
Когато посетих Храмът-костница в Плевен, сякаш съвсем истински видях сенки и усетих присъствието на душите на загиналите. Потреперих и побързах да изляза. Нима е необходимо на някого това и му носи покой?? Войната единствено може да осакати душите и на мъртвите, и на живите. Жалко, че все още се ползва този метод в стремежа за разрешаване на спорове и конфликти!
Благодаря ти за високата оценка на стиха ми! Ценя!
цитирай
23. esen - За втори път на тази снимка ми се случва да
13.08.2008 00:15
снимам и това, което не съм видяла в действителност, mathilda. Първия път беше с няколко коня, които са обляни с подобни лъчи: http://esen.blog.bg/photos/9786/original/003656148.jpg . Сякаш е чудо - невероятно красиво и наистина божествено! Радвам се, че го улови обектива ми!
Благодаря ти, че си тук!
цитирай
24. esen - Надявам се, че съм успяла да представя поне
13.08.2008 00:19
частица от красотата на твоя град, lelya. В клиповете за Плевен и Кайлъка направих плах опит да споделя емоцията си от града и околностите, които вече винаги ще имат своето кътче в сърцето ми.
Благодаря ти, че си тук!
цитирай
25. esen - Радвам се, че стихът ми се е харесал на човека,
13.08.2008 00:22
когото считам за един от най-големите патриоти в България! Нека помним!
Благодаря ти, че си тук, karavelov!
цитирай
26. esen - Има красота в подвига и саможертвата, flyco,
13.08.2008 00:27
но е много тъжна и дори объркваща, навярно заради това, че някой ги е наложил.
Приятно ми е, че усети и сподели моята емоция!
Благодаря, че си тук!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: esen
Категория: Хоби
Прочетен: 6139014
Постинги: 361
Коментари: 12638
Гласове: 118133