Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.07.2007 17:15 - Изкуство, срещи, прохлада и още нещо
Автор: esen Категория: Изкуство   
Прочетен: 7706 Коментари: 18 Гласове:
1

Последна промяна: 29.04.2009 20:02


Мили приятели!
Два дни отсъствах, но бях на хубаво място, където се бяха събрали поети и писатели от Хасково, Димитровград и Кърджали. Мероприятието започна на Петровден и беше във връзка с организацията и подготовката на новия брой на списание "Бумеранг", което ви съветвам да потърсите и прочетете.

1. Срещата се състоя в прохладния двор на Керимовата къща в Кърджали.
image
Ще започна с едно стихотворение от големия поет Иван Николов, който за съжаление вече не е между нас и присъстваше на срещата само с произведенията си.

***
Иван Николов

Остави химикалката, скъсай на четири листа,
уважавай труда си, недей го превръща в игра:
този град с хубостта му старинна и чиста
в стих не можеш описа и в думи не можеш побра!

Виж го: прах е порутван, а прах не остави
и през огън вървя, а от огън не се побоя...
Събери свойте братя художници с бели ръкави,
дай им синя, червена и жълта боя!

Те притулват лукава усмивка в брадите си гъсти
и над чашата вино седят богоравни почти...
Но когато опънат платната с тютюневи пръсти,
между рамките голо езическо слънце тупти!

И лъчът му игрив от прозорец отскача,
а по плочник съхнат следите на снощния дъжд...
Довери се на чудото! Стой като плахо чираче!
И на крачка зад майстора чинно боите му друж!

И тогава с бръшлянови стрехи градът ще нахълта
ще събуди в потайни пролуки заспали от век ветрове...

Виж как пърха душата му синя, червена и жълта
и трохите на твоето бедно изкуство кълве!

2.Петровден е, но тези круши не са петровки.
image

3.Смокините вече ще зреят
image

4. Ружи, ружи
image

5. Дворът с цъфналите ружи
image

6. Тези цветя наричаме "Кученца", защото притиснати с пръсти от двете страни, цветовете отварят "устички"
image

image

7. Гроздето все още зрее в този двор
image

8. Керимовата къща
image

9. Красота и обещание да бъдат вкусни
image

10. Със спомени от миналото
image

11. За довиждане
image

За да не ви отегчавам ще продължа в следващия постинг.
Благодаря ви, че бяхте с мен в Керимовата къща в Кърджали.

Желая ви уют и прохлада!



Тагове:   релакс,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. diati - и аз ти благодаря,
01.07.2007 18:18
не познавам този град с хубост старинна и чиста...
цитирай
2. esen - Това е един от новите и красиви български градове!
01.07.2007 18:29
Разположен е в красивата Родопа планина, а през него минава река Арда. В следващия постинг ще покажа едно от местата за отдих хижа "Млечино" и язовирите "Кърджали" и "Студен кладенец", а може и снимки от град Кърджали. Красиво, просторно и с много вкус и желание е сътворено всичко. Нека му се порадваме!

Благодаря ти, че си тук, diati!
Усмивки и вълшебно настроение за теб!:)
цитирай
3. mari - :)
01.07.2007 19:54
Благодаря за прекрасните думи,с които описваш Кърджали.
Наистина е прекрасен град. :)
цитирай
4. esen - Родена съм в Кърджали
01.07.2007 20:03
и от там са половината ми рода. Като ученичка всяко лято ходех там, за да прекараме ваканцията с моята първа братовчедка, която имам като сестра. Сега също посещавам често този наистина красив български град.
В следващия постинг непременно ще намеря място за паметника на Левски в центъра на Кърджали, пред общината. И макар още да не съм посетила всички забележителности на този край ще се опитам да споделя запленилата ме красота.

Благодаря ти, че си тук, Мари! Приятно ми е, че споделих вълненията и вдъхновяващите преживявания с теб!:)
цитирай
5. doka - :) :) :)
01.07.2007 21:26
Никога не съм ходила по този край,но за пореден път се убеждавам,че е много красиво там!!! :) Лека вечер!!! :)
цитирай
6. esen - Благодаря ти, doka!
01.07.2007 21:29
Ще се радвам да дойдеш! За мен ще е удоволствие да се запознаем!
Радвам се, че си тук! Усмивки за теб!:)
цитирай
7. melsun - Много хубав пост!
01.07.2007 21:46
Идеята ти да ни представяш по този приятен начин красотите и забележителностите на родния си край много ми допада!За мен беше удоволствие!:)Благодаря ти!
цитирай
8. esen - За мен е удоволствие да споделям с теб, melsun!
01.07.2007 21:50
И преди пътувах често по този толкова красив мой край, но сега сякаш очите ми се отвориха по-широко за красотата и величието му.

Радвам се, че си тук! Вълшебна вечер ти желая!:)))
цитирай
9. diamant1965 - Благодаря,за споделеното преживяване!
02.07.2007 10:50
Радвам се,че си си прекарала страхотно-на красиво място,сред добри приятели!
цитирай
10. ninaantonova - Харесвам този град в спомените си
02.07.2007 14:02
В него отгледах първата си рожба, и за 30 години съм го посещавала само един път. Убедена съм, че е и сега, а може би и повече красив от преди. Ако имам и най-малката възможност с удоволствие ще го посетя. Благодаря ти за хубавия пост. Върна ме в доброто старо време. Усмивки от мен. Нина
цитирай
11. esen - Имам още толкова много за споделяне...
02.07.2007 16:50
След малко ще започна със следващите снимки, защото в петък събота и неделя отново ще бъда на поетична среща в Калоянци, на язовир Студен кладенец.
Благодаря ти, че си тук, diamant1965!
Усмихнат и успешен ден!:)))
цитирай
12. esen - Очаквай съвсем скоро следващия ми пост, ninaantonova.
02.07.2007 16:55
Събраха ми се толкова много снимки на прекрасни места, че само голямото им количество забавя публикуването им, защото ми се иска да видите всичките и ми е трудно да ги вмествам в 1-2 постинга.

Благодаря ти, че си тук и споделяш хубавите спомени от моя роден град.
Усмивки за теб! До скоро!
цитирай
13. valchebnica - Ехаааааааа
04.07.2007 08:42
това се казва истинска ваканция! Благодаря ти!
цитирай
14. esen - Ваканцията продължава, Вълшебница!
04.07.2007 15:39
Ще ми е приятно да летуваме заедно, пък макар и в снимки!
Усмивки!:)))
цитирай
15. anially - Много, много приятно. . . прииска ми ...
05.07.2007 22:36
Много, много приятно... прииска ми се и аз да ида в някой град, където не съм била, и да се поразходя... Това наистина е идея! :)
Благодаря! :)
цитирай
16. esen - anially, идеята ти е чудесна!
05.07.2007 23:11
Лято е и време за почивка и разнообразие. Потегляй!
И там, при красивите места все някой те очаква!
Усмивки за теб!:)))
цитирай
17. trenirowka - супер
17.08.2007 07:18
колко е красиво в града в който си била ще ми разкажеш ли някой път?
цитирай
18. esen - С удоволствие!
17.08.2007 11:51
Имам още толкова много снимки от моя рожден град!
През септември ще се заема с това, защото сега гледам към морето и ме зове шумът на вълните...
Прегръдка за теб, тренировка!:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: esen
Категория: Хоби
Прочетен: 6144651
Постинги: 361
Коментари: 12638
Гласове: 118133