Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.12.2006 23:43 - Лунна приказка
Автор: esen Категория: Изкуство   
Прочетен: 5648 Коментари: 20 Гласове:
0



Луната тази нощ ме спря,
прегърна ме и ме омая. image
Разказваше ми за света,
а всичко исках аз да зная.

Разказваше ми светло, в тон
с разкоша звезден на небето.
И сякаш звук от камертон
събуди в мене пак детето.

Едно дете, съвсем само,
в полето скита босоного.
И мъка и любов - в едно.
Пътека... А пътеки много!

И бледата луна заспа
с отворени очи накрая.
Огромен, шарен е светът,
а всичко исках да узная!




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. wildroses - Разказва приказки
17.12.2006 10:12
за лека нощ :)))
Колко ли истории наблюдава от високо? И тази на босоногото дете...:)
цитирай
2. esen - Как ли щяха да пораснат децата без приказките?
17.12.2006 13:29
И от къде ли щяха да получат първата си информация за света?
Благодаря, wildroses!
цитирай
3. kuromur - Несръчен опит за анализ
17.12.2006 20:27
Есен, ти си едно прекрасно доказателство, че класическият стих никога няма да умре. Не знам дали твориш нарочно или ти идва интуитивно тази класическа подредба 8/9/8/9, но вместо ограничение, това е методът, чрез който описваш едни приказни реалии, отдавна забравени в сивото ни ежедневие.

"всичко исках аз да зная"- е една релация с детето във всеки от нас, подсъзнателният ни генезис инфанти, пробуден от дискретността на нощта.

"Разказваше ми светло, в тон
с разкоша звезден на небето."- Емоциите и чувствата са сякаш "под сурдинка"- леко приглушени, напълно хармонизирани с пулса на Космоса- абсолют.

"И сякаш звук от камертон
събуди в мене пак детето." - Кристално- точният звук е ключът между двете реалии- на приказно-детското и на реално-злободневното.

"Едно дете, съвсем само,
в полето скита босоного."- Създава се интимно- личностна атмосфера в която се настанява трайно отношението човек-дете-земя-Космос. Тук водеща е връзката земя-поле-дете, пространството е имплицитно зададено като безкрайно, като в същото време е в пряка релация с вечното търсене на познанието:

"И мъка и любов - в едно.
Пътека... А пътеки много! "

Пътеките са много, а "човекът е човек, когато е на път"(Пеньо Пенев- "Дни на проверка"). Само в Абсолютното, всеобхващащо, свръхестествено познание, само че се съдържа симбиозата между мъка и любов, превръщаща се в еднакво понятие.

"И бледата луна заспа
с отворени очи накрая."- Това е вечният мотив за помощта, която ни се оказва от приказния, непонятен свят на свръхестественото. Мотивът не внушава едно натрапчиво следене, напротив, отворените очи са една свръхестествена грижа в съня на нашата реалност.

"Огромен, шарен е светът,
а всичко исках да узная!"- Финалът е един зов за осъвършенстване, но в същото време е и един израз на невъзможността човекът да усвои крайното, абсолютно знание. И все пак, финалът не е едно разочарование, напротив, той е знак за една цикличнoст, цикличнoстта на самия Космос...
















цитирай
4. viki11 - Чудесен стих,
17.12.2006 20:46
аз пак съм тук! Но вече имаш анализ от хора, които са по-напред в материала от мен!
Радвам ти се! viki02
цитирай
5. esen - Здравей, kuromur,
17.12.2006 22:03
Толкова съм изненадана, приятно разбира се, от анализа ти, че вече половин час го препрочитам и не мога да си събера думите, за да ти отговоря.
Благодаря ти!!! Това е един от най-красивите Коледни подаръци, които съм получавала!!!
цитирай
6. esen - Благодаря, viki11!
17.12.2006 22:05
Повече от приятно ми е, че си отново тук!!!
Радвам се, че те има!!!
цитирай
7. viki11 - :)
18.12.2006 00:47
И ние ти се радваме!
цитирай
8. esen - :)
18.12.2006 00:54
Взаимно е! И прекрасно!:)
цитирай
9. belosnejka - * G *
18.12.2006 18:00
Тъче луната от звездите одеяло,
и сякаш с песен на щурците пее,
оглеждаш се в небесно огледало -
и виждаш - още в теб едно дете живее! :)
* * *
Поздрав за чудесния стих! :)
цитирай
10. sunflower - Толкова е хубаво ...
18.12.2006 19:53
"а всичко исках да узная!" :))))))
цитирай
11. esen - Благодаря, belosnejka!
18.12.2006 21:52
Страхотно стихче за коментар!
И много точно.
Поздрави и прегръдки!:)

цитирай
12. esen - Зарадва ме много,
18.12.2006 21:54
че прочете и хареса, sunflower!
Ценя! Благодаря!:)))
цитирай
13. zvezdichka - Невероятно красиво
19.12.2006 23:53
и толкова много неща ми казва това стихотворение, неща които са ми близки и които прегръщам в мечтите си, мечтите, които стават реалност :))).
цитирай
14. esen - Имаш го за Коледен подарък, заедно с книжката.
21.12.2006 23:21
Желая ти безброй мечти и да се сбъдват най-прекрасните вълшебства!:)))
цитирай
15. zvezdichka - :))) Благодаря :)))
22.12.2006 01:09
Усмихнах се широко в този среднощен час. Подаръците са нещо лично, които стоплят душата на човек. Особено, когато пък са неочаквани, така в миг се зарадва и заискрява. А и тези дни бях изненадана от скъп за мен човек с подарък, приготвен от сърце, та си размишлявам в тази посока :).
Желая ти весели празници, изпълнени с красота и любов, с много неочаквани изненади и незабравими преживявания, в които да се наслаждава душата ти :-* .
цитирай
16. esen - Има ли по-голяма радост от това да
22.12.2006 01:22
се усмихне човек, да се стопли в мразовития декемврийски ден?!
Весели празници и за теб!
Прегръдки и усмивки!:)))
цитирай
17. platttonnn - Континентално
01.01.2007 12:46
Не разбирам много от поезия,но възхищението е голямо.Дарбата е налице.Лекота и грация.Изисканост и подреденост.Всичко е меко нежно,приемащо,включва характеристиката на женското начало.Желая ви радост и звездни успехи.
цитирай
18. esen - Благодаря, platttonnn!
01.01.2007 12:54
С прекрасното Ви пожелание годината ми започва чудесно!!!
Здраве, късмет и любов през Новата 2007 година за Вас!
цитирай
19. karmelitass - Лунна приказка
15.01.2007 16:03
Дали най-обикновеният човек може да знае всичко за света и за самото човечество?И аз искам да зная, и аз :))))
цитирай
20. esen - Ще я питаме, karmelitass,
15.01.2007 20:23
пък колкото повече ни разказва, толкова по-богати на знания ще бъдем.:)))
А аз ти се радвам, че си тук и задаваш този въпрос!:)
Приказка си е! Прекрасна!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: esen
Категория: Хоби
Прочетен: 6148293
Постинги: 361
Коментари: 12638
Гласове: 118133